Dejme dětem ve školách prostor, růst v kreativní a originální lidskou bytost se srdcem na správném místě
💥Také si pamatujete vzoreček na výpočet obsahu lichoběžníku? Nebo objem koule? Nebo třeba ,,jenom" vzoreček na výpočet obsahu trojúhelníku? A nebo ne?
💥Také si pamatujete, jak "správně" zapsat slovní úlohu?
💥Nebo třeba násobilkové řady, jak když bičem mrská?
______
Přišel vyučující, řekl Vám daný vzoreček - a počítej!
Dostali jste slovní úlohu, nějak si ji zapsali, učitel/ka to nepochopil/ a, dostali jste horší známku, protože jste to nezapsali "správně" (i když jste to třeba vyřešili naprosto dobře, ale svým způsobem).
Mnoho dětí zpaměti vyjmenuje řadu násobků a když se jich pak zeptáte, k čemu to potřebují, proč se to učí, tak většina neví…
______
Pokud dítě nutíme, aby si nějaký poznatek prostě zapamatovalo, bez toho, aniž bychom mu dopřáli skutečné pochopení dané věci, aniž bychom tento poznatek nepropojili s dosavadními zkušenosti nebo znalosti, jde téměř o ztrátu času.
______
Svět, do kterého naše děti rostou, potřebuje úplně něco jiného, než je tupé opakování čehokoliv, co mu někdo řekne.
Svět, který se mění snad každou minutou, potřebuje lidi, kteří dokáží
☘️samostatně, logicky přemýšlet
🌸být tvůrčími kreativními bytostmi
☘️být manuálně zruční, (taková ta ,,obyčejná" šikovnost)
🌸reagovat na změny, přijímat je a využívat je
☘️být originálními - ne tupými kopiemi
🌸komunikovat
☘️rozumět světu
🌸být lidskými bytostmi se srdcem na správném místě
☘️…
Kde jinde bychom se tohle všechno měli učit, když ne ve škole?
❤️Přeji nám všem, abychom měli dost odvahy a síly věřit dětem a jejich jedinečné cestě.
❤️Přeji nám všem abychom jim byli dobrými průvodci.