Víte, co je to za obrázek?
To je totiž pracovní sešit z matematiky jedné mladé dívky od nás ze školy, z 6. ročníku. (Druhou část pracovního sešitu můžete vidět v komentářích.)
Ona si tak (nejen) během matematiky (a zdaleka není sama) kreslí!!! pořád… do toho občas něco řekne, nad něčím se zamyslí, něco sem tam spočítá… a zase si kreslí…
Podobně vypadají další stránky jejích sešitů - tento mě ale obzvláště zaujal a s jejím dovolením jsem si jej vyfotila.
A víte, co je na tom nejlepší? Že byla nejúspěšnější řešitelkou matematického klokana v její kategorii v našem okrese.
Tohle kreslení jí vůbec, ale vůbec v ničem nebrání. Prostě si kreslí a u toho poslouchá. Píše, počítá, řeší, diskutuje, argumentuje… Možná, že se ještě lépe soustředí na to, co se děje. Kdo ví…
Kdo ví? Věřím, že ona sama ví. A doufám, že si to nenechá vzít…
____________
Zítra se chystám na konferenci "Setkání s Hejného metodou" na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Povedu tam pracovní dílnu na téma "Práce s cílem a sebehodnocením žáka v hodinách matematiky" na 1. i 2. st. ZŠ.
Budu hostem na panelové diskusi na téma "Sociální báze učení", kterou povede Radim Šíp a Denisa Denglerová.
A do třetice budu spolu-moderovat kulatý stůl na téma "Budování bezpečného prostředí pro efektivní učení".
____________
Moc se těším, protože den strávený na podobné akci je pro mne vždy velmi osvěžující, inspirativní a podpůrný v tom, že je řada učitelů, kterým není lhostejné, jak se učí naše děti.
Kterým není lhostejné, jak se žáci ve škole a v jejich hodinách cítí.
Kterým není lhostejné, co ve skutečnosti předávají svým žákům.
A třeba klidně nechávají, aby si děti při hodinách matematiky kreslily…