Reference

Porota ocenila, že ve své práci ve třídě propojuje kompetenční i obsahovou rovinu učení. Vede své žáky k tomu, aby si řídili své učení, učí je brát chybu jako odrazový můstek pro další učení, vytváří situace, kdy se děti učí rozhodovat a svá rozhodnutí si odůvodnit. Propojuje jak jednotlivé předměty tak i učivo se životem žáků.

Staví na okamžité zpětné vazbě a sebereflexi žáků. Reflexi aktivně využívá jako zdroj pro další posun a případné úpravy, na jejím základě plánuje další kroky dle potřeb žáků. Podporuje vrstevnické učení. Používá se žáky záznamy o pokroku. S žákovským portfoliem pracuje jako s materiálem, který má vypovídající hodnotu o každém z žáků. Žáci si do portfolia vytvářejí, vybírají, ztvárňují a komentují důkazy, které je co nejvíce vystihují. Inspiruje ostatní i tím, že pracuje na sobě samé, vzdělává se, své poznatky sdílí nejen s kolegy v pracovním týmu. 

Porota GTP

Poslání, lidskost, kvalitní lidé, chuť se dál učit, nezabrzdit potenciál žáků a důvěra, že každý může obohatit svět. Výuka respektující autonomii žáků - dává jim svobodu, ale i zodpovědnost. Důvěra - sobě i ostatním!!!!

M. M. 

"Škola, jako prostředí, které není odděleno od života (tak, jak mnoho žáků vnímá), ale kde se život sám děje a to, že tam děti tráví tolik času není promarněný čas, ale čas, který stojí za to!" Milá paní učitelko, také si přeji, aby takovou školu zažily všechny děti. Vaše děti takové štěstí mají - děkuji vám za to.

A. T.

Ani bych se nedivil, kdyby tato zdánlivě nefavorizovaná paní učitelka vyhrála. Je to obrovský učitelský talent, multioborově zaměřená učitelka, miluje svoji práci i děti a profesně roste (spíše kvete). Jsem z ní nadšený, je i sympatická na videu (její citace "přistupuji ke své práci jako k něčemu, co je živoucí"). Je fajn, že kromě Plhy od Pejřimova existuje i Terezka Kottová z Vlásenic od Pejřimova. Držím palečky nejen v GTP, ale především v profesi učitelky. Ať ustojí závist a zlobu, která ji možná po úspěchu čeká.

J. J.

U Terezy mě zaujalo video z hodiny. To, jak to tam ve výuce běží, jak každý ví, co má dělat, jak je tam velká míra sebeřízení, to je úžasné. Na mě používá docela hodně odborný slovník, až si člověk říká, jak to má nastudované a jak to všechno aplikuje. Rezonoval se mnou rozhovor s ní, hlavně v závěru v tom, jakou změnu by udělala ve školství. 

M. CH.

Předně mockrát děkuji za Vaši práci, je radost číst přihlášky, jako je ta Vaše. Nejvíce mě zaujala pasáž o vztazích s kolegyněmi a kolegy. Domnívám se, že tohle je často bolavé a náročné téma, které přitom tolik ovlivňuje klima školy, pedagogickou činnost a potažmo učení. Přijde mi proto důležité a skvělé, že o tom otevřeně, kriticky a reflektivně mluvíte. Díky za to!

B. Č.


Oceňuji, jak propojujete téma seberozvoje a vzdělávání, zároveň oceňuji podporu autonomie žáků. Za inspirativní pro sdílení v širší  pedagogické komunitě považuji téma využívání rituálů v životě školy.

S. P. 

Vytvořte si webové stránky zdarma!