Webinář
Barevné Sítě Poznání
živoucí učebnice, kterou si každý píše sám
13. listopadu 2023; 15:00 - 18:15
Jak ve škole a ve výuce můžeme poznávat svět v souvislostech?
Jaké nástroje nám usnadňují cestu za poznáním nejen ve škole?
Jak dopřát dětem i sobě možnost rozvíjet svou kreativitu, jedinečnost a samostatnost?
Jak lze objevovat rozmanité příběhy světa a zároveň rozvíjet vlastní a jedinečný pohled na svět?
Jak zapojit digitální technologie do výuky tradičních předmětů?
Barevné Sítě Poznání vycházejí z konceptu, myšlenek, nápadů, podnětů Jana Kršňáka. Ve výuce proto vycházím z Kolečka na Nápady, Velkých Otázek a některých kroků při práci s nimi, které navrhl právě Jan Kršňák a zasazuji je do prostředí naší školy a přizpůsobuji je potřebám mým a potřebám a podnětům žáků.
BAREVNÉ SÍTĚ POZÁNÍ
🟣 Podporují kreativní a kritické myšlení a vyžadují aktivní používání digitálních technologií.
🔵 Nedílnou součástí moderní pedagogiky se stává práce s informacemi, daty nebo audiovizuálním materiálem. Práce s BSP je osvojováním si digitální gramotnosti v praxi.
🟣Jsou systémem příběhů, obrazů a souvislostí, který je dostatečně pevný a všeobjímající, aby byl užitečným pro učící se i vyučující.
🔵 Zároveň je tento systém dostatečně flexibilní a otevřený, aby vyhovoval individuálním potřebám všech zúčastněných v procesu vzdělávání.
🔸 BSP umožňuje aktivní a kreativní učení se nejen dětem, ale též jejich průvodcům.
🔹 Role vyučovaného a vyučujícího se během práce s Barevnými Sítěmi Poznání stírají a navzájem prolínají.
🔸 Žijeme ve složitém světě, jemuž je stále složitější rozumět, což od vyučujících vyžaduje neustálé studium nových pohledů na svět.
🔹Svět se rychle mění a proces učení nikdy nekončí. Učitel, který se stále učí, může žákům předat mnohem více než ten, jenž má pocit, že již všechno umí a zná, neboť jim představuje nejen příběh, který vypráví, ale i samotný proces poznávání.
Časová dotace webináře:
4 x 45 minut, 15 min. přestávka
Webinář proběhne on-line na platformě ZOOM
link na připojení Vám přijde po zaplacení webináře
Pro koho je webinář určen:
Webinář BSP je určen převážně pro učitele základních škol (cca 4. - 9. ročník), ale věřím, že inspiraci si mohou odnést i učitelé středních škol.
BSP jsou určeny také pro rodiče dětí v domácím vzdělávání.
Tvorba BSP nenahrazuje tradiční formy výuky, ale doplňuje je tak, aby mohl být akcentován individuální přístup ke každému z žáků a zároveň jim mohla být ponechána co nejvyšší míra svobody při vlastním sebevzdělávání.
O lektorce:
Po absolvování Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy (během studia VŠ jsem absolvovala půlroční zahraniční stáž na univerzitě v Oslu) jsem nastoupila jako třídní učitelka do ZŠ Open Gate do doby, kdy se mi narodily dvě dcery.
Od roku 2018 do současnosti pracuji jako třídní učitelka druhého trojročí v ZŠ Vlásenický dvůr (https://vlasenickydvur.cz/).
Učím také v tandemu s doc. Darinou Jirotkovou předmět Dítě a matematika na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Zkušenosti s lektorováním mám od roku 2016, kdy jsem se věnovala lektorování výuky matematiky Hejného metodou, garantovala jsem také Letní školy Hejného metody. Kromě učitelů jsem také vedla řadu seminářů pro samotné lektory Hejného metody v České republice i na Slovensku.
Spolupracovala jsem s NPI a v rámci projektu SYPO jsem natočila webináře na témata Práce s chybou ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ jako cesta k hlubšímu porozumění a Formativní hodnocení jako nástroj pro zvýšení efektivity učení matematiky na 1. st. ZŠ, odkaz najdete - ZDE.
V současné době studuji doktorské studium na Univerzitě Karlově - Pedagogické fakultě - Katedře matematiky a didaktiky matematiky. Tématem mého výzkumného projektu je Dopad předmětu Dítě a matematika na praxe studentů. Cílem tohoto předmětu je propojování teoretických východisek tématu Formativní hodcnoení s praxí ze školy.
Více informací o mně si přečtete tady.